اولین کنفرانس خبری دکتر روحانی رییس جمهور منتخب (6)

یزدفردا :حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران پس از پیروزی در انتخابات، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه، افزود: این جلسه به شما تعلق دارد و من کوتاه سخن می‌گویم تا شما سوالات‌تان را بپرسید.

روحانی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه خود برای حل مساله سوریه تاکید کرد: حل مساله سوریه به عهده مردم است و تصمیم‌گیری و سرنوشت آن نیز به عهده ملت سوریه است. البته ما با جنگ داخلی مخالفیم و با دخالت‌های کشورهای دیگر که می‌خواهند در امر سوریه دخالت کنند مخالف هستیم و امیدواریم با کمک کشورهای منطقه و جهان هرچه زودتر صلح و آرامش به کشور سوریه برگردد و آنچه نظر ملت سوریه است محقق شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد بحث سوریه و این‌که گفته می‌شود ایران می‌خواهد سوریه را مسلح کند، تصریح کرد: من در سوالات قبلی در مورد مساله سوریه صحبت کردم و اشاره کردم که مساله سوریه باید با رای مردم و نظر مردم سوریه حل و فصل شود و در واقع در این کشور آنچه که موجب نگرانی است، جنگ داخلی و مداخلات خارجی است که باید پایان بپذیرد.

وی یادآور شد: دولت کنونی سوریه تا انتخابات بعدی باید به عنوان دولت سوریه مورد نظر کشورهای جهان باشد تا در انتخابات 2014 مردم سوریه نظر خود را اعلام کنند و تصمیم‌گیری کنند و هر آنچه که نظر مردم بود مورد توجه قرار گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا